Baby vil ikke spise nok af flaske

12. februar 2019

Alder:
2 mdr.

Baby vil ikke spise nok af flaske

Hej Helen.

Min søn på 11 uger, som er flaskebarn, har gennem de seneste 6 uge spist mindre og mindre (Ca. 500ml) om dagen. Der går bedst om natten hvor der er mørkt og stille i soveværelset, men om dagen går han fuldstændig “amok” når jeg forsøger ar give ham noget at drikke. Sundhedsplejerske og læge siger at jeg skal have is i maven, da han jo ellers virker både sund, rask og glad, men det er godt nok svært. Han tager fint på i vægt og vejer i dag 5900 gram og er 61cm lang (ved fødslen som var til termin 3300 gram og 50cm lang) Han melder sig kun sjældent til og ...

Annonce

... selvom jeg lader gå ca. 4 timer mellem at jeg tilbyder ham mælk hjælper det ikke. Jeg har de rigtige suttehoveder, da han tager fint fra om natten og det er heller ikke refluks, da han bedst drikker når han ligger relativt fladt på ryggen.

Jeg er simpelt hen så bekymret og mangler virkelig at der er nogen som vil hjælpe mig og min mand, med et godt råd 😳

Lige nu er han forkølet og har lidt med luftvejene, som vi har været til lægen med. Men det er jo ikke det, da problemet allerede opstod kort efter ju!

Håber du kan hjælpe os!

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika